26-07-2012 20:39
The Little Big Dream - moja pierwsza animacja
Odsłony: 8
The Little Big Dream jest moim pierwszym, krótkim filmem animowanym o prostej warstwie fabularnej. Historia skupia się na postaci małej zabawki, szmacianej kukiełki o wielkich marzeniach. Całymi dniami spoczywająca na dnie koszyka z przyborami do szycia, nieco zapomniana przez domowników, budzi się do życia pod ich nieobecność. Wędruje wówczas po domu, marząc o świecie poza czterema ścianami.
W związku z przeciągającymi się pracami nad własną stroną internetową, licznymi mniejszymi i większymi zmianami w życiu postanowiłem upublicznić moją pracę dyplomowa już wczoraj, a dzisiaj wrzuciłem ją na facebooka, niemniej uznałem, że praca wymaga nieco dłuższej notki, a polterowy blog wydaje mi się jednym z lepszych miejsc na nią.
Wybierając temat mojej pracy dyplomowej kierowałem się przede wszystkim chęcią podniesienia moich umiejętności modelowania, animacji postaci oraz postprodukcji, dlatego film powstał w technologii 3D. Wśród inspiracji na pierwszym miejscu znalazła się konsolowa gra The Little Big Planet. Gracz tworzy własną postać, tzw. Sackboy’a, która jest laleczką wykonaną z worka płóciennego, wypchanego w środku gałgankami. Stylistyka gry nawiązuje do ręcznie szytych zabawek oraz wyklejanek - poziomy wykonane są z tkanin, papieru, kartonu itp. Podobny charakter ma główna postać w mojej animacji - szmaciana kukiełka pokryta licznymi, kolorowymi łatami, z guzikami jako oczyma.
Chciałem jednak mimo prostej formy stworzyć ciekawą i charakterystyczną postać, która dodatkowo budziłaby sympatię. Głównym pomysłem tutaj było zastosowanie bogatej faktury – postać miała sprawiać wrażenie wielokrotnie naprawianej. Dlatego podstawową fakturę stanowi materiał przypominający płócienny worek, natomiast w wielu miejscach znajdują się kolorowe łaty. Sprawiają one, że widz odbiera postać jako coś znanego, kojarzącego się z domem i przyjaznego.
Chcąc jak najbardziej skrócić czas renderowania ostatecznej animacji, postanowiłem skorzystać z technik, które zwykle wykorzystuje się na potrzeby grafiki do trójwymiarowych gier komputerowych. W związku z tym w filmie animowany jest model o mniejszym zagęszczeniu siatki, natomiast tekstury zostały przygotowane w oparciu o model z bardziej szczegółową siatką.
W związku z przeciągającymi się pracami nad własną stroną internetową, licznymi mniejszymi i większymi zmianami w życiu postanowiłem upublicznić moją pracę dyplomowa już wczoraj, a dzisiaj wrzuciłem ją na facebooka, niemniej uznałem, że praca wymaga nieco dłuższej notki, a polterowy blog wydaje mi się jednym z lepszych miejsc na nią.
Wybierając temat mojej pracy dyplomowej kierowałem się przede wszystkim chęcią podniesienia moich umiejętności modelowania, animacji postaci oraz postprodukcji, dlatego film powstał w technologii 3D. Wśród inspiracji na pierwszym miejscu znalazła się konsolowa gra The Little Big Planet. Gracz tworzy własną postać, tzw. Sackboy’a, która jest laleczką wykonaną z worka płóciennego, wypchanego w środku gałgankami. Stylistyka gry nawiązuje do ręcznie szytych zabawek oraz wyklejanek - poziomy wykonane są z tkanin, papieru, kartonu itp. Podobny charakter ma główna postać w mojej animacji - szmaciana kukiełka pokryta licznymi, kolorowymi łatami, z guzikami jako oczyma.
Chciałem jednak mimo prostej formy stworzyć ciekawą i charakterystyczną postać, która dodatkowo budziłaby sympatię. Głównym pomysłem tutaj było zastosowanie bogatej faktury – postać miała sprawiać wrażenie wielokrotnie naprawianej. Dlatego podstawową fakturę stanowi materiał przypominający płócienny worek, natomiast w wielu miejscach znajdują się kolorowe łaty. Sprawiają one, że widz odbiera postać jako coś znanego, kojarzącego się z domem i przyjaznego.
Chcąc jak najbardziej skrócić czas renderowania ostatecznej animacji, postanowiłem skorzystać z technik, które zwykle wykorzystuje się na potrzeby grafiki do trójwymiarowych gier komputerowych. W związku z tym w filmie animowany jest model o mniejszym zagęszczeniu siatki, natomiast tekstury zostały przygotowane w oparciu o model z bardziej szczegółową siatką.
11
Notka polecana przez: AdamWaskiewicz, Aesandill, Aure_Canis, kbender, KFC, Malaggar, postapokaliptyk, Senthe, Szczur, zegarmistrz
Poleć innym tę notkę