» Blog » The Little Big Dream - moja pierwsza animacja
26-07-2012 20:39

The Little Big Dream - moja pierwsza animacja

Odsłony: 8

The Little Big Dream - moja pierwsza animacja
The Little Big Dream jest moim pierwszym, krótkim filmem animowanym o prostej warstwie fabularnej. Historia skupia się na postaci małej zabawki, szmacianej kukiełki o wielkich marzeniach. Całymi dniami spoczywająca na dnie koszyka z przyborami do szycia, nieco zapomniana przez domowników, budzi się do życia pod ich nieobecność. Wędruje wówczas po domu, marząc o świecie poza czterema ścianami.

W związku z przeciągającymi się pracami nad własną stroną internetową, licznymi mniejszymi i większymi zmianami w życiu postanowiłem upublicznić moją pracę dyplomowa już wczoraj, a dzisiaj wrzuciłem ją na facebooka, niemniej uznałem, że praca wymaga nieco dłuższej notki, a polterowy blog wydaje mi się jednym z lepszych miejsc na nią.

Wybierając temat mojej pracy dyplomowej kierowałem się przede wszystkim chęcią podniesienia moich umiejętności modelowania, animacji postaci oraz postprodukcji, dlatego film powstał w technologii 3D. Wśród inspiracji na pierwszym miejscu znalazła się konsolowa gra The Little Big Planet. Gracz tworzy własną postać, tzw. Sackboy’a, która jest laleczką wykonaną z worka płóciennego, wypchanego w środku gałgankami. Stylistyka gry nawiązuje do ręcznie szytych zabawek oraz wyklejanek - poziomy wykonane są z tkanin, papieru, kartonu itp. Podobny charakter ma główna postać w mojej animacji - szmaciana kukiełka pokryta licznymi, kolorowymi łatami, z guzikami jako oczyma.

Chciałem jednak mimo prostej formy stworzyć ciekawą i charakterystyczną postać, która dodatkowo budziłaby sympatię. Głównym pomysłem tutaj było zastosowanie bogatej faktury – postać miała sprawiać wrażenie wielokrotnie naprawianej. Dlatego podstawową fakturę stanowi materiał przypominający płócienny worek, natomiast w wielu miejscach znajdują się kolorowe łaty. Sprawiają one, że widz odbiera postać jako coś znanego, kojarzącego się z domem i przyjaznego.

Chcąc jak najbardziej skrócić czas renderowania ostatecznej animacji, postanowiłem skorzystać z technik, które zwykle wykorzystuje się na potrzeby grafiki do trójwymiarowych gier komputerowych. W związku z tym w filmie animowany jest model o mniejszym zagęszczeniu siatki, natomiast tekstury zostały przygotowane w oparciu o model z bardziej szczegółową siatką.


Komentarze


arakin
   
Ocena:
0
To be continued...


Być może :)
26-07-2012 21:03
Malaggar
   
Ocena:
+1
Polecam za awatara ;)
26-07-2012 21:12
blublu
   
Ocena:
+1
kawał dobrej roboty. szczególnie jestem pod wrażeniem światła, jest bardzo miękkie i dużo dobrego robi. a wiem, że zrobić dobre światło to nie jest prosta rzecz :)
może trochę urozmaiciłabym tło, np jak ludzik idzie z wózkiem to za nim mogłoby być widać coś jeszcze poza tym futrzanym czymś, np porozrzucane zabawki. ale to są drobiazgi.
a jeśli chodzi o pomysł i klimat bardzo kojarzy mi się z tym: http://www.youtube.com/watch?v=sdU Ux5FdySs
to też czyjś dyplom, zdaje się.
26-07-2012 21:30
Aure_Canis
   
Ocena:
0
"jestem pod wrażeniem światła, jest bardzo miękkie"
wait wat
26-07-2012 22:22
Senthe
   
Ocena:
0
Podoba mi się muzyka.
30-07-2012 20:27

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.